Ticaret Sitesi Nedir, Nasıl Olmalı?
Teknik olarak bir e-ticaret web sitesi, tek domain ile birbirine bağlanan ve sunucular üzerinde görüntülenen web sayfaları bütünüdür. Genellikle anasayfa, kurumsal, kategori, blog, iletişim sayfalarından oluşur. Aynı zamanda sanal poslar ve diğer ödeme entegrasyonları sayesinde sanal halde listelenen ürünlerin satın almayı mümkün kılar. Tıpkı cadde üzerinde tuttuğunuz dükkan gibi, web sitenizin kapladığı alanı hosting hizmetleriyle belirli süreler içerisinde kiralar, dükkana astığınız tabelayla benzer şekilde sitenin adını oluşturan alan adı alırsınız. O zaman, sitenizin ziyaretçileri karşıladığı tasarımı dükkanın dekorasyonu gibi düşünülmelidir. Dolayısıyla e-ticaret siteleri kullanıcının aradığını kolaylıkla bulabildiği ve gezinebildiği bir mağazalar olmalıdır. Mağazanıza yaptığınız her yatırımı daha iyi alışveriş deneyimi sunmak için yaparsanız sektörde hızla yer edinebilirsiniz.
E-Ticaretin Olmazsa Olmaz Özellikleri
Sınırsız Trafiğe Uygunluk
e-ticarete başlarken sitenizde yoğun ziyaretçi girişi olmayabilir, ancak zaman geçtikçe bilinirliğiniz artarken sosyal medya, reklam, organik kanaldan gelen trafik yoğunluğu siteye girişlerde zorluk çıkarabilir. Bu nedenle ağ genişliği sınırlandırması olmayan altyapı tercihi en yoğun olan özel günlerde dahi istediğiniz miktardaki trafik çekmeye müsait olur.
Responsive (Mobil Uyumlu) Tasarım
Google, Yandex gibi arama motorları tasarımınız ile yakından ilgili olacaktır. İnsanlara iyi kullanıcı deneyimi sunmak isteyen bu platformlardan arama yapan kişiler sitenizi bulup girdiğinde siteniz son derece hızlı açılmalı ve her cihazda mükemmel görünmelidir. Hedef kitleniz sadece laptop ya da masaüstü bilgisayardan değil, tablet ve akıllı telefondan da giriş yapacağı için her aygıtta kullanılabilir olması mobil uyumlu tasarımlar sayesinde mümkündür. Aksi halde kalite puanı azalarak sıralama kayıpları yaşanmaya başlayabilir.
Kullanımı Kolay Arayüz
Kullanıcı dostu tasarıma sahip mağazalar gelen ziyaretçilerin kolaylıkla gezinmesine yardımcı olur. Aynı zamanda tercih ettiğiniz tema da sade, göz yormayan yapıda olmasının yanı sıra ürünler için iyi gruplandırılmış bir kategori ağacı oluşturulmalı, kullanıcı aradığı her ürünü kolaylıkla bulabilir ve arama çubuğunda arayabilir olmalıdır. Ürün sayfaları ürünü satın alanların puanlama ve değerlendirme yapabileceği şekilde tasarlanmalıdır.
SEO Uyumlu Altyapı
Kod yapısı arama motorlarında kolay sıralama alacak şekilde tasarlanmış web siteleri daha hızlı indekslendiğinden SEO yönünden kalite puanının artmasına yardımcı olurken, bu yönde hazırlanan içeriklerle de desteklenerek reklamsız sıralamanın yükselmesini sağlar. Hem sayfa sayısı çok daha kullanıcı odaklı hem de hızı çok daha yüksektir.
Sepet Hatırlatma Bildirimleri
Sepetine eklediği ürünleri satın almadan çıkan kullanıcılara SMS, e-posta aracılığıyla bildirimler yollayan bir e-ticaret sitesi dönüşümleri artırmada oldukça etkilidir. Bu faydalı hatırlatma aracı ilgi duyabilecekleri başka ürün ve teklifleri içeren dikkat çekici bildirimlerdir.
Tüm Satış Kanallarınızı Bağlayabileceğiniz Entegrasyonlar
Web sitenize ek olarak pazar yerlerinde de satış yapmaya başladığınızda, ürün, fiyat ve stoklarınızı senkronize etme ihtiyacı ortaya çıkar. Diğer yandan müşterilerinize elektronik fatura göndermeniz gerektiğinden otomatik fatura kesebilir olmanız büyük kolaylık sunacaktır. Bu nedenle web siteniz entegrasyona uygun olmalıdır.