HEDEF KİTLEME NASIL ULAŞABİLİRİM?
Hedef kitlemizi doğru belirlemek kadar önemli olan hedef kitlemize nasıl ulaşacağımızdır.
Bunun için hedef kitle analizi yapmanız gerekecektir. Bunun için yapabilecekleriniz;
Hedef Kitlenizi Bölün
Bu aşamada hedef kitlenizi çeşitli özelliklerine göre ayrıştırın. Aynı özelliklere sahip müşterilerinizi gruplandırın. Hedef kitlenizi ayrıştırabileceğiniz özellikler;
Demografik yapı
Psikolojik yaklaşım
Ekonomik durum
Satın alma modelleri
Kullandıkları sosyal mecralar
Yaş, cinsiyet
Pazarlama Kanallarınızı Belirleyin
Müşteri profillerinizi belirledikten sonra müşterilerinize hangi mecralardan ulaşabileceğinizi araştırırken grupladığınız müşterileriniz en çok hangi sosyal mecrayı kullandığını belirleyebilirsiniz. Bu bilgiye Google Analytics üzerinden ulaşabilirsiniz. Daha geleneksel tarzda reklamlarınız için müşterilerinizin fiziksel olarak en çok bulunduğu konumları araştırıp doğrudan iletişim veya Açıkhava reklamlarını da tercih edebilirsiniz.
Hedef kitle araştırmanızı yaparken müşterilerinizin beklentileri, istekleri,şikayetlerini öğrendikten sonra hizmetlerinize veya ürünlerinize yenilik ekleyebilirsiniz. Böylece müşterilerinize seslenirken bu özelliklere vurgu yaparak kitlenize ulaşabilirsiniz.
Hedef kitlenin belirlenmesiyle beraber daha verimli pazarlama faaliyetleri yapmış olup doğru müşteriye daha az maliyetle ulaşırsınız.
E-ticarette de en önemli nokta budur niş bir kitleye ulaşıp doğrudan hedefleriniz doğrultusunda yükselmenizi de sağlayacaktır.
Creatag ile doğru hedef kitlenize beraber ulaşalım!
.png)