creatag.com.tr
  • #anasayfa
  • #bizkimiz
  • #bizdekimlervar
  • #bizlernemiyapıyoruz
  • #blog
  • #biznerelerdeyiz
    • #basındabiz
    • #iletişim
  • #anasayfa
  • #bizkimiz
  • #bizdekimlervar
  • #bizlernemiyapıyoruz
  • #blog
  • #biznerelerdeyiz
    • #basındabiz
    • #iletişim
  • Ana Sayfa
  • Blog

İdeal Müşteri Profilini Nasıl Ortaya Çıkarırız!


İdeal Müşteri Profilini Nasıl Ortaya Çıkarırız!

Persona Nedir? Persona Nasıl Oluşturulur?

Başarılı bir pazarlamanın temelinde personalar vardır. Hedef kitle özelliklerinin detaylı olarak tanımlanması gerekir. Persona farklı kaynaklarlardan edilen karakteristik bilgiler ışığında ideal müşteri profilinin ortaya çıkması şeklinde tanımlanabilir. Persona bir analiz sürecidir. Personanın Türkçe anlamı “kişilik kartı” demektir. Markanın ismi, kurumsal kimliğini tasarlaması kullanılacak olan sloganlar ve benzeri gibi detaylar persona yelpazesinin renklerindendir.

Persona Nasıl Belirlenir?

Amaç müşteri kitlesine ait verilerin toplanması ve bu doğrultuda analizin kurulmasıdır. Persona belirlenmesi farklı süreçlerle olur. Öncellikle geniş çaplı bir kitle araştırması yapılır.

Müşterinin yaşı, sosyal ve ekonomik durumu, satın alma motivasyonları , ilgilerini çeken ürünler, satın alma sıklıkları ve benzeri gibi detayları barındıran geniş çaplı bir kitle analizi yapılır. Daha sonra potansiyel müşterinin sorunlarını belirleme kısmı gelir. Burada amaç müşterilerin karşılaştıkları sorunları çözebilme yetisi kazanmaktır. Pazarlama süreci boyunca müşterilerin en çok problem ettikleri süreçler iyice analiz edilir. Bu sorunlar müşterinin ürün detaylarına erişiminden başlar, satın alma aşamasındaki ödeme sıkıntılarına kadar devam eder. Yani tüm satın alma süreci boyunca oluşabilecek olası sorunlar da analizin bir parçasıdır.

Persona Nasıl Yaratılır?

Müşterilerin yüzeysel karakter özellikleri ile işe başlayın. Cinsiyeti, medeni durumu, sosyal hayatı, ekonomik durumu, yaşadığı şehir vb. detaylar oldukça önemlidir. Müşterin hangi amaçla alışveriş yaptığını inceleyin. Şikayetlerine kulak verin. Bu şikayetlere etkili ve kalıcı çözümler bulun. Favori web siteleri hakkında bilgi edinin. Müşteri en çok hangi mecralarda vakit geçiriyor en çok ne ilgisini çekiyor analiz edin.




İdeal Müşteri Profilini Nasıl Ortaya Çıkarırız!
Son Yazılar
  • Web Tasarım ile İşletmenizin Değerini Artırın 06, 2025
  • Kurumsal Kimlik Tasarımı: Markanızı Tanımlamanın En Güçlü Yolu 06, 2025
  • SEO: Dijital Dünyada Görünür Olmanın Gücü 06, 2025
  • E-Ticaret Sitelerinde SEO'nun Önemi: Dijital Raflarınızda En Üst Sıraya Yerleşin! 06, 2025
  • SEO ve Google Ads: Dijital Başarının İki Güçlü Anahtarı 06, 2025
  • Markalaşmada İçerik Üretiminin Önemi 06, 2025
  • Dijital Pazarlamanın Satışlarınıza 6 Faydası 06, 2025
  • Restoranınızın Web Sitesi Olmalı! Neden mi? İşte Cevapları 06, 2025
  • İdeal Müşteri Profilini Nasıl Ortaya Çıkarırız! 06, 2025
  • Domain Nedir? İnternetin Adres Sistemi Hakkında Bilmeniz Gerekenler 06, 2025
creatag
  • #anasayfa
  • #bizkimiz
  • #bizdekimlervar
  • #bizlernemiyapıyoruz
  • #blog
  • #biznerelerdeyiz
    • #basındabiz
    • #iletişim
Tanıtım PDF'imiz için tıklayın.

Adres: İzmir - İstanbul

0 505 085 52 32

Copyright © 2023 Creatag İzmir Alsancak Dijital Reklam Ajansı Tüm Hakları Saklıdır.

  • #grafiktasarım
  • #sosyalmedya
  • #fotoğrafvevideo
  • #webtasarım
  • #medyaplanlama
  • #eticaret
  • #açıkhavareklamlarıvemedyaplanlama
  • #basılıreklamçalışmaları
  • #seo