İdeal Müşteri Profilini Nasıl Ortaya Çıkarırız!
Persona Nedir? Persona Nasıl Oluşturulur?
Başarılı bir pazarlamanın temelinde personalar vardır. Hedef kitle özelliklerinin detaylı olarak tanımlanması gerekir. Persona farklı kaynaklarlardan edilen karakteristik bilgiler ışığında ideal müşteri profilinin ortaya çıkması şeklinde tanımlanabilir. Persona bir analiz sürecidir. Personanın Türkçe anlamı “kişilik kartı” demektir. Markanın ismi, kurumsal kimliğini tasarlaması kullanılacak olan sloganlar ve benzeri gibi detaylar persona yelpazesinin renklerindendir.
Persona Nasıl Belirlenir?
Amaç müşteri kitlesine ait verilerin toplanması ve bu doğrultuda analizin kurulmasıdır. Persona belirlenmesi farklı süreçlerle olur. Öncellikle geniş çaplı bir kitle araştırması yapılır.
Müşterinin yaşı, sosyal ve ekonomik durumu, satın alma motivasyonları , ilgilerini çeken ürünler, satın alma sıklıkları ve benzeri gibi detayları barındıran geniş çaplı bir kitle analizi yapılır. Daha sonra potansiyel müşterinin sorunlarını belirleme kısmı gelir. Burada amaç müşterilerin karşılaştıkları sorunları çözebilme yetisi kazanmaktır. Pazarlama süreci boyunca müşterilerin en çok problem ettikleri süreçler iyice analiz edilir. Bu sorunlar müşterinin ürün detaylarına erişiminden başlar, satın alma aşamasındaki ödeme sıkıntılarına kadar devam eder. Yani tüm satın alma süreci boyunca oluşabilecek olası sorunlar da analizin bir parçasıdır.
Persona Nasıl Yaratılır?
Müşterilerin yüzeysel karakter özellikleri ile işe başlayın. Cinsiyeti, medeni durumu, sosyal hayatı, ekonomik durumu, yaşadığı şehir vb. detaylar oldukça önemlidir. Müşterin hangi amaçla alışveriş yaptığını inceleyin. Şikayetlerine kulak verin. Bu şikayetlere etkili ve kalıcı çözümler bulun. Favori web siteleri hakkında bilgi edinin. Müşteri en çok hangi mecralarda vakit geçiriyor en çok ne ilgisini çekiyor analiz edin.
 (4).png)