Kurumsal Kimlik Oluşumu Nasıl Olmalı?
Kurumsal kimlik, bir firmanın kim ve/veya ne olduğunu tanımlanmasını sağlayan betimleyici görsel göstergelerin tümü olarak tanımlanmaktadır. Kurumsal kimliği betimleyen söz konusu bu görseller firmanın kendisini dışarıdan nasıl görünmek istediği ile ilgili olarak oluşturulmaktadır.
Firmalar, rakiplerinden farklı olmak, hedef kitlenin dikkatini çekmek, kurumsallaşmak diğer bir deyişle kurum içinde bütünleşmek için kurumsal kimliğe ihtiyaç duymaktadır. Kurumsal kimlik, firmanın kim olduğuna, vizyon ve misyonuna, hedeflerine ve en önemlisi hedef kitlesinin beklentisine bağlı olarak gelişmektedir.
Kurumsal kimlik, kurum felsefesini yansıtacak şekilde iletişim, davranış ve görsel göstergelerin bir araya gelmesi ile oluşmaktadır. Firmaların kurum kimliklerini oluşturma sürecinde profesyonel olarak reklam ajanlarından aldıkları hizmet de kurumsal kimlik danışmanlığı olarak isimlendirilmektedir. Doğru planlanmış ve oluşturulmuş bir kurumsal kimlik, hedef kitlenin gözünde kurumsal imaj oluşturur. Kurumsal imajın olumlu olması firmaların kurum prestijini ve itibarını yükseltmektedir.
Kurumsal Kimliğin Önemi Nedir?
Rekabet dünyasında marka bilinirliği sağlamak, hedef kitlenin dikkatini çekmek ve bu ilgiyi sürekli hale getirmek, marka imajını güçlendirmek firmalar için önemlidir. Bunu sağlamak ise kurumsal kimlik çalışmaları ile mümkündür. Kültür tarihi, kurumsal strateji, kurum davranışı, iletişimi ve sembolizmi kurumsal imajı etkiler. Bu denele de kurumsal kimlik çalışmalarına özen gösterilmesi gerekmektedir.
