Marka İmajıyla Fark Yaratın!
Marka imajı, bir markanın ürün veya hizmetlerinin tüketici zihninde oluşturduğu algısal yorumlamalardır. Marka kimliğinden farklı olarak marka kişiliğinin hedef kitleye hissettirdiği duygulardır.
Marka İmajı, markayı oluşturan somut bileşenlerin marka değerine dönüşebilmesi için yaratılan soyut değerlerdir. Markayı oluşturan hedef kitlede olumlu tutumlar oluşturabilmek için zihinlerde olumlu bir marka imajı oluşturmak önemlidir.
Marka İmajı Oluşturmanın Önemi:
Güçlü bir marka imajı oluşturmanın en önemli avantajı markanızın pazardaki canlılığa uyum sağlayıp ön plana çıkabilmesini sağlamasıdır. Tüketicilerin yanı sıra markanın çalıştığı iş ortaklarının, paydaşlarının, rakiplerinin, potansiyel çalışanların algıları mevcut ve gelecek pazarda markanın farklılaşabilmesi sağlar bu sayede marka değerine olumlu etki eder ve rekabet avantajı sağlar.
Sürdürülebilir satışları sağlamak için de marka sadakati sağlamak gerekir. Marka sadakati, hedef kitlede oluşan olumlu marka imajı sayesinde oluşur.
Marka İmajı Nasıl Oluşturulur?
Marka imajını oluşturma süreci hedef kitlenin belirlenmesi ile başlar. Marka imajının yaratılması için hedef kitlenin tüketim alışkanlıklarının, istek ve ihtiyaçlarının detaylı bir şekilde tanınması gerekir.
Marka imajının temelini oluşturmak için markanın kimliği iyi tasarlanmış olmalıdır. İyi bir marka karakteri, marka kimliği ve imajının birbirini desteklemesiyle oluşur.
Rakipleri iyi tanıyıp onların imajlarını süzgeçten geçirmek markanın imaj yaratma sürecinde yapılması ve yapılmaması gerekenlerin belirlenmesini sağlar.
Markanın vizyon ve misyonlarına uygun ve tutarlı mesaj içeriklerinin üretilmesi akılda kalıcılığı arttırırken bir yandan da içerik pazarlamasında kullanılabilmektedir.
Satış sonrası süreç yönetiminde müşterilerin sorularına hızlı ve çözüm odaklı dönüşler yapılması marka imajını destekleyen önemli bir unsurdur. Bu sebeple geri bildirimlere önem verilmelidir.
Marka imajı oluşturma süreci çok yönlü düşünme ve emek isteyen bir süreç olduğu için bir marka danışmanı ile çalışmak bu süreçte oluşan marka imajının kalıcı hale gelmesini sağlayacaktır.
2007 yılından beri markalaşma üzerine olan tecrübesiyle kendini kanıtlayan ‘Creatag’ ile markanızla fark yaratın!
