Medya planlaması, mesajların ulaştırılmak istenen hedef kitleye hangi medya mecrası aracılığıyla ulaştırılacağının belirlenmesidir. Bu noktada önemli olan şey reklam verenin belirlediği mesajın ulaştırılmak istenen kitleye ulaştırılmasına odaklanılmasıdır. Reklam ve pazarlama amacı doğrultusunda oluşturulan plan ve stratej ile en doğru medya kanalı belirlenmektedir. Bu medya araçları genel olarak televizyon kanalları, radyolar, açık hava reklamları olabilir. Son 30 yılda internetin hayatımızın her alanında dahil olmasıyla günümüzde sosyal medya ve içerik paylaşım platformları da medya planlamasında sıklıkla yararlanılan mecralar arasına dahil olmuştur.
Medya Planlamasının Aşamaları ve Avantajları Nedir?
Öncelikle medya planlaması yapılırken markanın reklam beklentisini ve hedef kitleyi doğru anlamak çok önemlidir. Sonrasında markaya uygun, onun kurumsal imajını destekleyen kreatif içerik ve mesajlar oluşturulur ve reklam kanalları belirlenir. Reklam mesajının içeriğine bağlı olarak seçilecek medya kanalının sosyal medya platformları mı, televizyon kanalları mı, radyo mu yoksa açık hava reklam panoları mı olacağı belirlenmelidir.
Doğru bir medya planlamasının reklam verene pek çok avantajları vardır. Medya planlamasının avantajlarını şu şekilde sıralamak mümkündür;
En uygun bütçeyle hedef kitleye erişim imkanı sağlar
Medya profesyonelleri ve profesyonellerin reklam stratejileriyle reklam mesajı, doğru hedef kitleye iletilir.
Süreçin ölçülebilir olması, yeni reklam kampayalarının ve medya stratejilerinin hazırlanmasını kolaylaştırır.
Mesaj ve hedef kitleye odaklanılması kreatif içeriklerin üretilmesini kolaylaştırır.
Doğru medya planlamasıyla marka bilinirliği oluşur ve uzun vadeli müşteri geri dönüşleri sağlanır
Markanın dijital dünyada mevcut varlığını analiz etme ve reklam çalışmalarını gözden geçirme imkanı sunmaktadır.
Pazarlama stratejilerinde gerçek verilere erişimi kolaylaştırır. Sonraki pazarlama stratejilerinin oluşmasında kolaylık sağlamaktadır.
